Semlor till fettisdagen

14 Feb

Fettisdagen infaller den 21 februari i år och godare än att baka egna kan det inte bli. Ni har hela helgen på er att baka semlor och jag lovar er att det är såå mycket godare. Jag är inte förtjust i semlor, har liksom aldrig fattat grejen med att man ska betala 30 kr för bröd, grädde och mandelmassa… men alla andra i vårt avlånga land verkar vara frälsta. I år provade jag att göra egna, hur svårt kan det vara?? Det var inte svårt och jag lovar er att det var värt tiden. De blev jätte goda! Mycket godare än dem man köper. Köpesemlor är alltid för stora eller så har dem för mycket grädde för min smak. Det slutar bara med att jag mår illa.

Nu kommer jag baka semlor varje år! :)

 

Leave a Reply

Min Goda Sida

Baka ska vara enkelt och roligt

What Katie Ate

Baka ska vara enkelt och roligt

MADE BY MARY

Baka ska vara enkelt och roligt

Matgeek

Matgeek - Eftersom allt är gott

Bakverket

En bakfantasts beprövade recept

http://sockerrus.se/

Baka ska vara enkelt och roligt

